venerdì 29 dicembre 2017

La Rev #10, la "Mark"


Brevissima presentazione dell'ultima Rev, la "Mark", la mia personale, ecco il video:

Very short presentation of the last Rev, the "Mark", my personal one, here is the video:





Ho tentato anche di inserire un po' di spiegazione in inglese, perdonate le imprecisioni, la prossima volta mi preparo meglio il discorso, io e Sofia eravamo un po' di corsa che dovevamo andare a pattinare...

I also tried to insert a little explanation in English, forgive the inaccuracies, the next time I will better prepare the speech, Sofia and I had to go skating ...


Per quanto riguarda i dati tecnici, come viene accennato nel video, il peso della bicicletta tutto compreso, con pedali, portaboraccia tutto il resto è di 9,3kg. Al momento monta un set di ruote abbastanza pesanti, le Campagnolo "Schirocco". L'ho testata velocemente e, a parte qualche vite da avvitare di più, ho riscontrato il comportamento dinamico delle ultime Rev. Il cambio Campagnolo Record che monta è comodo su questa tipologia di bici in quanto rispetto allo Schimano ha una sola levetta corta per salire di marcia, mentre per scendere ha una specie di pulsante. Questo evita di incrociare leva e ginocchio quando si cambia velocemente, situazione che a volte risulta molto scomoda, nelle manovre di emergenza. Un difetto del Campagnolo è che non monta pignoni con più di 30 denti, cosa che per alcuni ciclisti potrebbe essere un limite.

As for the technical data, as mentioned in the video, the weight of the all-in-one bicycle, with pedals, and everything else is 9.3kg. At the moment it mounts a set of fairly heavy wheels, the Campagnolo "Schirocco". I tested it quickly and, apart from a few screws to screw more, I found the dynamic behavior of the last Rev. The Campagnolo Record speed shifters that mounts are comfortable on this type of bike as compared to the Schimano has only one short lever to climb of gear, while to get off it has a kind of button. This avoids crossing the lever and knee when changing quickly, which is sometimes very uncomfortable in emergency maneuvers. A defect of the Campagnolo is that it does not mount sprockets with more than 30 teeth, which for some cyclists could be a limit.



La finitura è un poco più curata delle vecchie versioni e al posteriore non ho più usato i foderi obliqui della bici donatrice, sostituendoli con due piccoli puntoni in alluminio. Contestualmente ho spostato il freno posteriore nella parte bassa, rendendo più snella, credo, la linea della coda. Il sedile è completamente aggiustabile sia in lunghezza che in inclinazione e l'operazione può essere fatta molto rapidamente.
Mi piace parecchio e mi spiace mandare in pensione la pesante "V", con la quale ho percorso 16000 km con tante soddisfazioni. Spero che questa "Rev Mark" me ne possa dare altrettante.

The finishing is a little more accurate than on the old versions and at the rear I no longer used the seat stays of the donor bike, replacing them with two small aluminum struts. At the same time I moved the rear brake at the bottom, making the line of the tail slimmer, I think. The seat is fully adjustable in both length and inclination and the operation can be done very quickly. 
I like a lot and I'm sorry to retire the heavy "V", with which I have traveled 16000 km with many satisfactions. I hope this "Rev Mark" can give me as many.

3 commenti:

Alessandro Iacopini ha detto...

Linea curata,pulita. a me piace. ... quasi quanto la mia!

freddyflatfoot ha detto...

Marco, I am loving your work! A very sweet ride indeed. I have been working on a MBB on and off over the last few years. Bit of a love/hate relationship, but now getting it more fine tuned. Last year?, I changed to a modified drop handlebar. It was an old steel track bar, so only 380mm. I flared the drops out to around 500mm. Work ok, but a bit cramped at the hoods! Anyway, long winded way of getting to my question. What width handlebars are you using, and do they flare out on the drops? Cheers! Rob

Marco Ruga ha detto...

The handlebars are common road bike 44 cm width, with no modifications. Very comfortable.